zondag 13 maart 2022

Vertrek eens zonder thema!

Periode: van 7 tem 11 maart 2022

Info:

  • Volgende week werken we in de klas rond 'Jules in de lente.'

In de klas mochten we twee nieuwe kindjes verwelkomen:
WELKOM Luca en Assia!
We zijn een leuke klasgroep met 21 flinke kindjes!


Wat deden we de voorbije week in de klas?

Opdracht aanwezigheden:
sta/zit .... de stoel (op, onder, voor, achter of naast)
De kleuters krijgen een opdracht en daarbij moeten ze heel goed luisteren wat ze moeten doen. Ze moeten daarna de opdracht zo goed mogelijk proberen uit te voeren bv. sta voor de stoel of zit op de stoel of ... 






Bewegingsmomentje:
We bewogen op het liedje 'klap klap stamp stamp' van minidisco. 

Klassikale momenten:
waarneming van de schort aan- en uitdoen
We deden een waarneming van de schort en keken hoe we die het beste aan en uit konden doen. 






de wandelende boom
We deden het relaxatie liedje 'de wandelende boom'.







met een/de/het ... kan ik ...
Met een schaar kan ik knippen. Met de kleurpotloden kan ik kleuren. Met de lijm kan ik dingen opkleven ...
We gingen op zoek wat we met de materialen uit de klas konden doen. 










Ik heb een probleem! Hoe los ik het op?
Mijn knoop van mijn broek krijg ik niet dicht. Wat nu?
Mijn veter van mijn schoen is open. Wat nu?
Juf toonde enkele problemen en samen gingen we op zoek hoe we die konden oplossen. De oplossingen waren: zelf proberen en niet direct opgeven, kijken naar een andere kleuter hoe zij het doen, het mooi vragen aan de juf, ... Gelukkig konden we uiteindelijk alle problemen oplossen. 






Hoeveel speelgoed tel ik?
We tellen de auto's, de blokken op de toren, de scharen, ...







de yogadobbelsteen
We gooiden met de dobbelsteen en deden in alle rust de gegooide yogaoefening. 
















de apenstopdans
We dansten wat er gezongen werd, maar stopten als ze het zeiden in het liedje. We moesten dus heel goed luisteren wat we moesten doen. 

Wat voel ik?
Is het een schaar of een boek? Is het een puzzel of knuffel?
We kregen een voorwerp in ons handen terwijl we geblinddoekt waren. We moesten heel goed voelen en proberen te raden wat het was. Dit konden we echt alleen maar weten als we heel goed voelden. 






Knutselactiviteiten:
De nieuwe peuters maakten en versierden hun verjaardagskroon en -kalender.













De nieuwe peuters maakten en versierden hun eigen trotsdoosje.





Liedjes en versjes:
we zongen liedjes uit de oude doos 





















we deden enkele vingerversjes 





Verhalen:
het helpertje van de dag mocht gans de week een verhaaltje kiezen om voor te lezen




Gezelschapsspel:
voel de vorm






Poppenkast:
de 3 biggetjes 
















Uitstap:
We gingen nog eens op bezoek naar de bibliotheek. 
We brachten onze boekjes binnen en kozen nieuwe boekjes voor in de klas. 


































Spelen in de hoeken en buiten:










































Geen opmerkingen:

Een reactie posten