vrijdag 25 maart 2022

Vrolijk Pasen, Jules!

Periode: van 21 tem 25 maart 2022

Info: 

  • Nu het weer mooier weer is, spelen we terug zoveel mogelijk buiten. Gelieve een pet of hoedje mee te geven naar de klas aub.
  • Is het mogelijk om fruit, koek en waterflesjes te naamtekenen aub? De laatste tijd zijn er verschillende doosjes, stukken fruit of flesjes niet genaamtekend waardoor het een zoeken is wat er van wie is. Bedankt op voorhand. 
  • Volgende week werken we in de klas nog een week rond 'Vrolijk Pasen, Jules!'.

Wat deden we de voorbije week in de klas?

Opdracht aanwezigheden:
Leg ... eitjes in de paasmand.
Juf zei ons hoeveel paaseitjes we in de paasmand moesten leggen. Daarop volgend begonnen we te tellen en legden we het gevraagde aantal paaseitjes in de paasmand. 



Bewegingsmomentje:
We dansten op het lied 'Pasen - het feest van de lente'. 

Klassikale momenten:
We begonnen de week met een waarneming rond het thema 'Pasen'.
Daarbij bekeken we een paasboom en versierden die met decoratie-eitjes en lentefiguren. We hadden het ook over de paashaas die eitjes thuis komt verstoppen en die wij dan mogen zoeken.  Daarbij zagen we prentjes van allerhande chocolade figuren en suikereitjes. Juf had ook enkele paaslelies mee om de klas wat op te fleuren.





praatplaat 'Pasen'
We bekeken en bespraken een prent waar kinderen op wandel zijn in de lente en op zoek zijn naar paaseitjes.


paasraadsels
Juf vertelde enkele raadsels over Pasen en wij moesten raden waarover het ging.

patronen met paasgerei
Juf legde enkele patronen met paasgerei en wij mochten die na leggen. 











Veel - weinig paaseieren
Zijn er veel of weinig paaseieren? 


We sprongen als een paashaas doorheen de klas. 








Er kwamen konijntjes op bezoek.







Knutselactiviteit:
We werkten verder aan onze paasmandjes.
Vorige week gaven we ons mandje een kleur en nu mochten we het versieren.
We konden kiezen tussen een lentemandje, een konijn, een kip of een kuiken om deze te versieren.

















Liedje en versje:
We leerden het liedje 'Tuin vol bloemen'.


We leerden het versje 'Wipperde wapperde weitjes' en 1 kleuter mocht nadien geblinddoekt zoveel mogelijk eitjes proberen te verzamelen. 









Verhaal:
We luisterden naar het verhaal 'Luuk en Lotje - Het is Pasen!'
Na het beluisteren van het verhaal deden we 'een paasklok' en 'de paashaas' na. 











We luisterden voor een tweede keer naar het verhaal 'Luuk en Lotje - Het is Pasen!'
We legden vervolgens de prenten in de juiste volgorde en mochten het verhaal navertellen aan de hand van de prenten.




We luisterden nog een laatste keer naar het verhaal 'Luuk en Lotje - Het is Pasen!'
Daarna gingen we net zoals in het verhaaltje eitjes zoeken in de klas.















Poppenspel:
We keken naar het poppenspel 'Vrolijk Pasen Olie!'.









Gezelschapsspel:
We speelden het spel 'Wie snoepte al een ei?'




Kookactiviteit:
Eitjes koken en bakken.
Je kan eitjes op verschillende manieren klaar maken. Hoe? En hoe smaakt dit?
Dit ondervonden we in de klas en het smaakte ons! 










Spelen in de hoeken en buiten: 





















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten