vrijdag 1 april 2022

Vrolijk Pasen, Jules!

Periode: van 28 maart tem 1 april 2022

Info: 

  • Na de vakantie werken we in de klas rond 'Jules is een kok!'.
In de klas mogen we na de vakantie een nieuw kindje verwelkomen:
WELKOM Leon!
We zijn dan een leuke klasgroep met 22 flinke kindjes!

We vierden een jarige in de klas:
HIEP HIEP HOERA voor Gauthier!






Wat deden we de voorbije week in de klas?

Opdracht aanwezigheden:
Neem een ... ei.
bv. geel, groen, oranje, ... 









Bewegingsmomentje:
We dansten op het liedje 'Pasen'. 

Klassikale momenten:
We deden een prentwaarneming rond 'Pasen'. 


Oorzaak - gevolg rond situaties van Pasen.
Wat gebeurt er als ik chocolade eet? Of als ik mijn chocolade-ei in de zon laat liggen? ...
We legden de prentjes in de juiste volgorde en verwoordden wat erop gebeurde. 









We deden tekenraadsels over Pasen.
Juf tekende iets wat met Pasen te maken heeft en wij moesten raden wat het was. Daarbij vertrok ze steeds vanuit een ei. 

We gingen paaseitjes en paasfiguren wegen.
Wat weegt er het meest? Of minst? We vullen de kom aan tot hij evenveel weegt. ...





vol - leeg paasmandje
We maken het paasmandje leeg. We vullen het paasmandje tot het helemaal vol is.

We doen de eierdans.
We sprongen als paashaasjes tussen de eitjes door in de klas terwijl de muziek speelde. Als de muziek stopte, sprongen we zo snel mogelijk tot bij een ei. 












Knutselactiviteit:
We werkten de paasmandjes verder af. 















Liedje en versje:
We herhaalden het liedje 'Tuin vol bloemen' nog eens en zongen het op verschillende manieren. 


We herhaalden nog eens het versje 'Wipperde wapperde weitjes' en deden het versje nu met grotere eitjes. 










Verhaal:
We luisterden naar het verhaal 'Bij Anna op school - Vrolijk Pasen!'.
Na het beluisteren van het verhaal kregen we allemaal een muziekinstrument en mochten we op het ritme van de muziek meedoen op het liedje 'Pasen'. 




We luisterden een tweede keer naar het verhaal 'Bij Anna op school - Vrolijk Pasen!'. Daarna mochten we het verhaal navertellen aan de hand van vragen. 

We luisterden dan nog een laatste keer naar dit verhaal en erna mochten we op zoek gaan naar een eitje die verstopt lag in de klas. Daarbij moesten we heel goed luisteren want het ei maakte geluid!







Poppenspel:
Enkele juffen speelden samen het verhaal 'Het allermooiste ei'.

















Gezelschapsspel:
We speelden het spelletje 'Wie snoepte al een ei' met de kindjes die de vorige keer nog niet aan bod kwamen en het ook eens wilden spelen. 



De paashaas op bezoek:










Spelen in de hoeken en buiten:
































Geen opmerkingen:

Een reactie posten