vrijdag 9 september 2022

Dag Jules, er was eens ... de vlinderklas en ze leerden nog lang en gelukkig!

Periode: van 5 tem 9 september 2022

Info: 

  • 19 september: pedagogische studiedag = geen school
  • 20 september: info-avond in de klas 
  • 26 september: klasfoto 
  • 3 oktober: vrije dag = geen school 
  • Volgende week werken we in de klas rond 'Dag Jules, er was eens ... de vlinderklas en ze leerden nog lang en gelukkig'.

We vierden een jarige in de klas:
HIEP HIEP HOERA voor Luca!






Wat deden we de voorbije week in de klas?

Opdracht aanwezigheden:
We mochten 'he ho' zeggen als de zeven dwergen van Sneeuwwitje als we ons naam hoorden.

Bewegingsmomentje:
We dansten op het liedje 'He ho' van Sneeuwwitje en de 7 dwergen.

Klassikale momenten:
Jules ging voor de eerste keer mee naar huis. Vol enthousiasme werd er verteld over het voorbije weekend met Jules.

De aanwezigheidskalender werd aangebracht. 
Vanaf nu mogen we iedere ochtend als we aankomen in de klas ons vlindertje omdraaien en zo zien we wie er die dag allemaal aanwezig is in onze klas.

We brachten het helpend handje aan.
Hoe kiezen we ons helpertje van de dag en wat moet die allemaal doen?






Knutselactiviteiten:
We knutselden onze verjaardagskroon en onze verjaardagskalender.














































De kleuters die nog geen trotsdoosje gemaakt hebben in de klas, mochten daar deze week al aan beginnen. Volgende week werken we daaraan verder. 



Liedjes en versjes:







Verhalen:
We luisterden naar het sprookje 'Het lelijke jonge eendje.'
Daarna mochten we verdrietig waggelen als een eendje en vrolijk vliegen als een zwaan. 

We luisterden naar het sprookje 'goudlokje'.
Na het beluisteren van het verhaal mochten we 3 prenten in de juiste volgorde leggen en mochten we het verhaal navertellen. 


We luisterden naar het sprookje 'Sneeuwwitje'. 
Na het beluisteren van het verhaal mochten we slapen als we de appel zagen en werden we wakker als we de prins zagen.



Poppenspellen:
Poppenkast 'Jules ruimt op'. 
We leerden tijdens het poppenspel ons opruimlied kennen en wat opruimen juist is. 


Poppenkast 'Jules en zijn symbool'.
We gingen op zoek in onze klas naar onze symbolen en keken waarvoor die allemaal dienden. De ene is om onze waterfles op te plaatsen. De andere is om onze boekentas bij te leggen. Nog een andere is om onze natte knutselwerkjes in ons vakje te laten drogen of om een symbooltje uit de juiste lade te nemen en op ons werkje te kleven. ...

Poppenkast 'Jules gaat knutselen'.
We keken hoe we te werk gaan als we knutselen en ook hoe we onze schort moeten aandoen.


Poppenkast 'Jules wast zijn handen.'
Hoe moeten we onze handjes wassen en wanneer doen we dit eigenlijk? 




Gezelschapsspel:

We speelden het spelletje 'Sprookjeslabyrint'.





Spelen in de hoeken en buiten:

































Groetjes juf Nele

Geen opmerkingen:

Een reactie posten