vrijdag 23 september 2022

Jules houdt van muziek en van de kermis.

Periode: van 19 tem 23 september 2022

Info: 

  • maandag 26 september: klasfoto
  • dinsdag 27 september: bewustmakingsdag 
  • maandag 3 oktober: geen school
  • Volgende week werken we in de klas nog een weekje rond 'Jules houdt van muziek en van de kermis.'
We vierden een jarige in de klas:
HIEP HIEP HOERA voor Gabriël!





Wat deden we de voorbije week in de klas?

Opdracht aanwezigheden:
We mochten een frietje of oliebol nemen en in het frietbakje of de puntzak stoppen. Daarna telden we samen alle frietjes en oliebollen. Voor we begonnen met tellen was ons bakje of zakje vol en als we klaar waren met tellen was ons bakje of zakje leeg.



Bewegingsmomentje:
We dansten op het liedje 'naar de kermis' van Samson en Gert.

Klassikale momenten:
We begonnen ons nieuwe thema met een waarneming van de kermis aan de hand van een filmpje. Daarbij zagen we vele lichtjes in alle kleuren, hoorden we luide muziek, zagen we dat vele attracties draaiden en de ene al wat sneller dan de andere, ontdekten we wat voor ons was en waar we nog veel te klein voor zijn, gaven we aan wat we leuk vinden en waar we bang voor zijn, ...

Op de maquette van de kermis mochten we de mevrouw bij het juiste kermiskraam plaatsen. Daarvoor moesten we heel goed luisteren naar wat juf zei. Op het einde plaatste juf de mevrouw op de maquette en moesten wij zeggen waar het stond. Was het voor of achter het eendjeskraam? Was het op of onder de botsauto's? ...






We mochten eendjes opvissen in een bepaalde tijd.
Was de activiteit lang of kort? Hoeveel eendjes heb je opgevist? 







We bewogen op kermismuziek. De ene keer ging dit snel en de andere keer traag. 




We deden 'rondjes draaien' van Krullenbol. Daarbij maakten we op muziek o.a. cirkels met onze handen.

We speelden met de materialen uit de STEM-koffer draaien.

















Knutselactiviteiten:
We begonnen met het maken van een muziekinstrument.
We konden kiezen tussen een trommel, een gitaar en een schuddoosje. 
Daarnaast konden we ook kiezen hoe we het wilden versieren. 









Liedje:
We zongen het liedje 'Ik ga naar de kermis'.


Verhalen:
We luisterden naar het verhaal 'Anna op de kermis' en deden een gesprekje over het verhaal.

We luisterden naar het verhaal 'Musti naar de kermis'. 
Daarna sloten we de dag af met hoog - laag vliegen 


 
Poppenspel:
We keken naar de poppenkast 'Peter gaat naar de kermis'.













Gezelschapsspel:
We speelden het spelletje 'oliebollenspel'.
Daarbij gooiden we met de dobbelsteen en namen we evenveel oliebollen als het gegooide aantal.









Uitstap:
We gingen op bezoek bij de buren van het rusthuis naar de nostalgische kermis.














Spelen in de hoeken:


















Groetjes juf Nele

Geen opmerkingen:

Een reactie posten