vrijdag 8 september 2023

Dag Jules, we gaan een gi-ga-groen schooljaar tegemoet!

Periode: van 4 tem 8 september 2023

Info:

  • donderdag 21 september: infoavond om 18.30u in de klas
  • vrijdag 22 september: strapdag
  • Volgende week werken we in de klas nog een weekje rond ons jaarthema 'Gi-Ga-Groen' en leren we de klasgewoontes verder kennen.
Wat deden we de voorbije week in de klas?

Opdracht aanwezigheden:
We deden samen de 'gi-ga-groen' move.

Bewegingsmomentje:
Iedere ochtend dansten we op het liedje 'gi-ga-groen' van kinderen voor kinderen.

Klassikale momenten:
We maakten kennis met de aanwezigheidskalender. Iedere ochtend als we toekomen in de klas mogen we ons symbooltje omdraaien. Zo zien we wie wel of niet aanwezig is.





We maakten kennis met het helpend handje. Iedere ochtend aan de hand van een versje kiest juf een helpend handje. Die dag mag een kleuter uit de klas juf de ganse dag helpen (koek- en fruitbak nemen en in de kring plaatsen, vuilbak halen, dicht bij juf zitten in de kring, de kalenders in orde brengen, ...).




Knutselactiviteiten:
We maakten een gi-ga-groene kroon.
















Liedje en versje:
We leerden het goedemorgen en -middag liedje 'Goeiemorgen allemaal' 'Goeiemiddag allemaal' kennen en zingen. 



We leerden het versje 'helpend handje, groot of klein' kennen. 


We leerden het opruimliedje 'opruimliedje' kennen. 


Verhaal:
We luisterden maandag-, dinsdag- en donderdagmiddag naar het verhaal 'En dat doen we dan'.
Maandag dansten we na het beluisteren van het verhaal nog eens op het liedje 'gi-ga-groen' van kinderen voor kinderen.
Dinsdag bespraken we dan het verhaal uitvoerig. We vertelden ook aan elkaar wat wij heel graag zouden hebben op onze nieuwe speelplaats. Nu nog vol spanning afwachten of dit ook zo zal zijn. Spannend ...
Donderdag deden we het spelletje 'Jules zegt ...'. 


Poppenspelen:
Poppenkast 'Jules ruimt op'.
Aan de hand van een poppenkast leerden we het opruimliedje kennen en leerden we wat opruimen precies inhoudt.

Poppenkast 'Jules en zijn symbool'.
Aan de hand van een poppenkast gingen we op zoek naar alle symbolen in onze klas en leerden we waarvoor we die gebruiken in de klas: aanwezigheidskalender, Wie kreeg Jules al mee naar huis!, symbooltjes om op onze knutselwerkjes te kleven, watertafeltje, boekentassenbank, ....










Poppenkast 'Jules gaat knutselen'.
Aan de hand van een poppenkast kwamen we te weten hoe we stap voor stap te werk gaan om te knutselen. 
Daarbij zagen we ook nog aan de hand van een stappenplan hoe we een schort aandoen.



Poppenkast 'Jules wast zijn handen'. 
Aan de hand van een poppenkast en stappenplan leerden we onze handen wassen. 






Poppenkast 'Jules gaat puzzelen'.
Aan de hand van een poppenkast leerden we stap voor stap puzzelen. 


Poppenkast 'Jules speelt in de bewegingshoek'.
Aan de hand van een poppenspel leerden we wat we zoal kunnen doen in de bewegingshoek. 

Spelen in de hoeken in de klas, in de zaal bij juf Cindy en buiten:















































Groetjes juf Nele


Geen opmerkingen:

Een reactie posten